1394-07-02 05:33
891
0
20960
تداوم غربت فرهنگ ایثار و شهادت در گلستان ؛

حسن نیا : بودجه قطره ای ساخت پارک موزه دفاع مقدس را کند کرده / هیچ منع قانونی وجود ندارد / هزینه اخذ پروانه ساخت بسیار بالاست / مردم و خیرین سهیم شوند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس استان گلستان در خصوص وضعیت مرکز فرهنگی دفاع مقدس در تپه نورالشهدای گرگان گفت: برای ساخت این پروژه هیچ مشکل و منع قانونی وجود ندارد.

به گزارش گلستان ما ؛ عباس حسن‎نیا مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس استان گلستان روز گدشته در جمع مدیران شهرستان گرگان اظهار کرد: بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حفاظت از جنگل‎ها؛ سازمانی که باید اعلام نظر کند مسکن و معماری ایران است که این سازمان نظر نهایی خود را به منابع طبیعی اعلام کرده و برای این اداره‌کل نیز ابلاغ شده است.

وی تصریح کرد: برای ساخت سازمان مسکن و معماری ایران تائید کرده که این پروژه باید ساخته شود.

مرکز فرهنگی دفاع مقدس می‎تواند نگین گلستان باشد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس گلستان افزود: پروانه ساخت باغ موزه دفاع مقدس به مراحل تکمیلی رسیده و هیچ منع قانونی وجود ندارد این سازمان تائید کرده که این پروژه باید ساخته شود .

حسن‎نیا با اشاره به اینکه مبلغ تعیین شده از سوی شهرداری برای پروانه ساخت بسیار بالاست، خاطر نشان کرد: اینکه کار خوابیده به خاطر نرسیدن بودجه است با بودجه‎های قطره‎چکانی پیشرفت فیزیکی کند شده است، استان‎هایی که پروژه دفاع مقدس را به بهره ‎برداری رساندند از ظرفیت مردمی ، خیرین ، کارخانه‎ها و سازمان‎های غیردولتی استفاده کردند.

وی با تاکید بر اینکه مرکز فرهنگی دفاع مقدس می‎تواند نگین گلستان باشد، گفت: این مرکز علاوه بر اینکه می‎تواند به نشر فرهنگ دفاع مقدس کمک کند در جذب گردشگر نیز تاثیرگذار خواهد بود و مدت اقامت گردشگران را افزایش می‎دهد.

خیرین در تکمیل پروژه دفاع مقدس همکاری کنند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس گلستان از رسانه‎ها خواست با تبلیغات مناسب به تسریع اجرای این پروژه فرهنگی کمک کنند و گفت: شماره حساب 5151704604011 بانک سپه کمک‎های مردمی برای ساخت پارک موزه دفاع مقدس پیش‎بینی شده است مردم و خیرین می‎توانند در این کار خداپسندانه سهیم شوند.

حسن‎نیا با اشاره به اینکه پیشرفت فیزیکی مرکز فرهنگی دفاع مقدس 70 درصد است، افزود: 500 میلیون تومان به پیمانکار بدهکار هستیم و 300 میلیون تومان برای پایان کار نیاز داریم.

وی بیان داشت: با توجه به بافت جنگلی در اجرای پروژه دفاع مقدس باید این پروژه به مناقصه گذاشته شود تا به اجرا برسد در مرحله بعدی نیز برای عملیات داخلی آن هزینه‎های زیادی نیاز است که باید از ظرفیت خیرین و مردمی استفاده شود. / فارس

انتهای پیام /

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.